سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ |۲۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 1, 2024
یدالهی

حوزه/ جانشین لشکر 33 المهدی در دوران دفاع مقدس گفت: امروز حزب الله شکست ناپذیر است خواهد ماند و در ظهور امام عصر(عج) بسیاری از شهدا رجعت می کنند و خیلی زودتر از چیزی که مقام معظم رهبری فرموده آمد در قدس نماز می خوانیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، سردار یدالله یدالهی در مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به آیه 26 سوره مبارکه آل عمران، اظهار کرد: خداوند در آیه ۲۶ سوره آل عمران می فرماید؛ هر وقت فتنه ها به شما هجوم می آورند باید به قرآن متوسل شوید.

وی در خصوص شأن نزول آیه ۲۶ سوره آل عمران افزود: یکی از شأن نزول ها مربوط به جنگ خندق است که پیامبر(ص) با شکم گرسنه در حال کندن خندق بشارت پیروزی دادند، همیشه منافقین و ضعیف الایمان ها بوده که مسخره می کردند و به پیامبر می گفتند شما را در مکه بیرون کردند اکنون شعار پیروزی می دهید، آیه پاسخ می دهد که شما در اشتباه هستید خداوند مالک ملک ها بوده و عزت و ذلت دست خداوند است.

جانشین لشکر 33 المهدی در دوران دفاع مقدس بیان کرد: شأن نزول دوم بدین صورت است که هنگامی پیامبر مکه را فتح کردند به پیامبر(ص) گفتند که دنبال کشور گشایی است، باید توجه کرد که در جنگ خندق تمام کفر مقابل تمام اسلام بود، این یک پیام برای ما دارد که اگر بخواهیم مختصری به زمان هشت سال دفاع مقدس اشاره کنیم این گونه است که امام فرمود راه قدس از کربلا می گذرد عده ای از منافقین گفتند عراق بخشی از ایران را تصرف کرده امام اینگونه می گوید، صدام ظرف یک هفته می خواست به ایران بیاید اما برعکس شد از این رو عزت و ذلت دست خداوند است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ما در قدس نماز می خوانیم عده ای بیمار می گویند اسرائیل لبنان را با خاک یکسان کرده است، ۴۰ سال از عمر حزب الله می گذرد هر روز بزرگتر می شود.

سردار یدالهی با اشاره به نقش حزب الله در جنگ با داعش، گفت: برخی حزب الله را یک سازمان نظامی جنگی می دانند، حزب الله یک مجموعه نظامی نبود اختلافات درون لبنان در اوایل شکل گیری بسیار بود، اما امروز حزب الله به کجا رسیده؟ سید حسن نصرالله ذوب در ولایت بود، حتی گروه های دیگر از حزب الله جهت بخشید.

وی گفت: امروز حزب الله شکست ناپذیر است خواهد ماند و در ظهور امام عصر(عج) بسیاری از شهدا رجعت می کنند و خیلی زودتر از چیزی که مقام معظم رهبری فرموده آمد در قدس نماز می خوانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha